dimarts, 15 de novembre del 2011

6na. Sortida col·lectiva amb els promotors. Diumenge 13 de Novembre de 2011

Des de la parada del “Bus” del carrer, Carretera de La Sentiu, a les 9h.12’ vàrem començar a caminar.     El dia es presentava un xic amenaçador encara que hi havia estones de sol. Baixem per un camí en paral·lel a la riera de la Sentiu que molt aviat deixarem , a l’alçada d’una aferrallaria, seguim per un sender que ens duu a Can Bruac, en Campmany es fa una petita parlada de l’historia de la masia.    Seguim fins desembocar a una pista ampla que ens ha de dur al camí del Penitents, passem a tocar la masia de Can Sopes. Continuem, a poc i fent un gir a l’esquerra enfilem ja la pista dels Penitents, fent parada a la tercera corba , ( hi ha un sot a la nostra esquerra). Hem de travessar el sot per cercar el corriol que ens ha de dur a la penya de l’Àliga, que des de aquest punt s’albira.
Desprès d’una breu parada, per reunir el grup, deixant la pista i travessant el sot, enfilem corriol fins un petit collet que ens ha de dur a l’altra vessant de la muntanya, la vista es impressionant, encara que el dia no acompanyava molt.   Cada cop es va veient la Penya mes ha prop. Des d’ara fins arribar-hi, la pujada es més forta,  sols queden uns 400m. Ja es divisen les siluetes dels més ben preparats  que ja han arribat. A poc, arriba la resta del grup. Es trobem al peu de la gran roca , uns pugen fins dalt, altres no,  (es te que grimpar uns 20 m.) n’ obstant era un tarannà de gent pujant i baixant.
Aquí vàrem gaudir d’una miranda privilegiada,  aprofitant per esmorzar, fer fotos, descansar etc. El dia anava a pitjor, la temperatura era fresca. Al cap d’uns 35 minuts, hom decideix baixar passant per can Dardena, on l’ historiador local  Josep Campmany es donà una explicació de l’historia de la masia. Seguim i a poca estona d’arribar al lloc de sortida, tenim que obrir el paraigües, ja que es va posar a ploure. Arribant al lloc de la sortida, fem la fi del recorregut, segellant les targetes dels participants .

Distància…………. 5’800 kms.
Desnivell…………..260m.
Alçada màx……….302m.
Participants……….42  ( inscrits 51 )
Dificultat…fàcil (excepte la pujada a la Penya)
Dia……………………amenaçador (al final, pluja)