diumenge, 6 de gener del 2013

Crònica 17a sortida col·lectiva: Turó del Calamot i Pujol de l'Espinós

16 Desembre de 2012
Breu resum.
Situats d’avant l’Ajuntament de Gavà, a les 9h.09  amb sense matinar gaire, començem a caminar amb direcció al parc del Mil·lenni, passant pel costat de l’Androgín i més enllà creuar la carretera de Gavà-la Sentiu, com és costum la travessem pel pas zebra.
Un cop a l’latre costat seguim pel vial del Calamot, però atenció, que a poques passes davat d’una roca rogenca amb un senyal lila hem de girar a l’esquerra.

La distància que en aquests moments ens separa del turó no supera els 250 metres, però el camí presenta una pujada constant fins al cim. Es troba també amb bastant vegetació i més d’un pi caigut que ens barra el pas, uns hi passen per sota, altres miren de cercar algun camí pel costat. Superats aquests obstacles cada vegada estem més a prop del cim, però ara el camí es fa més feixuc. Les roques disformes de pedra rodana vermellosa i lliscosa, així com les arrels dels pins, fa que hi hagi algun pas en què alguns i posen les mans al terra, altres els genolls per poder avançar.  Per fi, aconseguim tots arribar al cim.

Aquí, hom decideix esmorzar i fer un glop d’aigua cercant la millor roca per a puguer seure, d’altres fent la millor foto.  La miranda que ens ofereix el Calamot és extraordinària.  En acabar d’esmorzar i havent recuperat forces tornem al parc del Mil·lenni pel mateix camí. En arribar-hi  comencem el 2on. recorregut

Del parc del Mil·lenni passen a la pista que segueix en paral·lel el torrent Bargelit i que ens duu al coll del turó de l’Espinós per la cara de llevant.  El turó el tenim a uns 70 metres, optem aquí per fer la “foto de família.

21 RG. 2012
Baixem del coll amb direcció l’àrea de lleure de can Llonc, que en poc espai de temps ho aconseguim. Cerquem el pont de fusta per creuar una riera, creuem la carretera Gavà-Sentiu  tot i girant a l’esquerra amb direcció Gavà seguin per un camí amb paral·lel  a la carretera, a poca estona,  trobem  l’edifici dels bombers.

Sols queda creuar la gran rotonda i aconseguir el parc del Mil·lenni, que en unes quantes passes més ja hi som.   Punt i final d’aquests recorreguts.
  *   *   *
Dades tècniques segons GPS.
Distància del dos recorreguts…………5’200 kms.
Temps en moviment …………………….. 1h.27’  / 3’6 km.h
Temps parat …………………………………..30’
Temps global …………………………………..2 h.