diumenge, 26 de febrer del 2012

Crònica - 9a Sortida col·lectiva, Ruta de les Fonts

A les 9h del matí i amb una temperatura de 2ºc. iniciem la marxa amb direcció can Feral. Uns metres per sota la masia, trobem la font de can Tríes, la primera d’aquest recorregut. Restava seca. Seguim ben abrigats, doncs l’airet que feia tallava la cara. Seguim una estona caminant, tot seguit i seguin un corriol ens du a la font del Mas Vilar. Està situada uns metres per sota el nostre nivell, hi ha un baixador que hi apropa. Aquesta sí que rajava. Hi ha qui hi fa un xarrup d’aigua.

Retornem al camí d’abans del corriol i prenem direcció ca‘n Amat, en un no res passem les masies i l’ermita de la Salut, anem doncs per la tercera font que no la tenim massa lluny. En baixada ens dirigim a la llera del torrent fel Fangar, per unes escales rustiques baixem fins la font. També raja, qui no ha fet la xarrupada abans, la fa ara. Hom decideix esmorzar a l’esplanada situada uns metres mes amunt (retornant al camí). El sol era d’agrair.
Un cop esmorzats, seguim per un senderó que ens ha de dur a la font del Ferro, anem trobant tolls amb gel, el sol en prou feines escalfa. Ja gairebé som a la font, queda uns metres per sota el nostre nivell. Amb molta prudència i agafant-nos a les branques, hi baixem, …quina llàstima, restava seca. Ens re agrupem tots i seguim per GR. Aviat una fita amb uns rètols indicatius ens indica per on hem de continuar. Enfilem doncs el camí que passant per la font de la Salamandra, ens ha de dur a l’ermita de Bruguers. Ja som a la font, quin goig, doncs sí que raja, seguim, ara ens queda superar un tros curt, pro empinat i relliscós. Un cop superat, a pocs metres al costat d’un antic restaurant, creuem la carretera Gavà - Begues fent cap en un no res a la plaça de l’ermita de Bruguers. Aquí es prenem tots un descans ben merescut, alguns aprofiten el temps fent fotografies del indret.
Ja sols queda la font de la Sentiu, que ens queda bastant apartada, es pot dir que aquí a la plaça de Bruguers som a meitat camí, ( 6’640 km. s/ GPS ) Som-hi!, ens toca baixar pro 600m per la carretera Gavà - Begues, amb molt de compte!!, fins apropar-nos a la pista que surt sota de can Mas. Ja tenim la pista al nostre davant, travessem com podem una porta amb filat metàl·lic, aviat passem per sota el roquer del Roc del Migdia, aquí aprofitem per fer una foto de tot el grup. En una estona som al dipòsit vell d’aigües de la Sentiu. Baixem per un senderó que comença al darrera del dipòsit i seguint l’electre ens du a can Flocant, que poques passes abans d’arribar-hi ens desviem a mà esquerra per un corriol fent cap directament prop la balsa i la font. Som ja a la font de la Sentiu, l’ultima d’aquest recorregut, uns se la miren de dalt del camí i d’altres baixem a tocar l’aigua, els gossos companys inseparables de tot el camí s’hi banyen. No cal ni dir que aquesta font, el ganyot rajava ple.
Sols queda arribar fins la parada del Bus i segellar les targetes de validació. Optem per fer via i seguir fins a la fi, ja que molts tenen que agafar el Bus de les 13.30h. Arribem doncs en poca estona a la parada del Bus, final pro no principi d’aquest recorregut.