dimecres, 2 de novembre del 2011

5a sortida col·lectiva - A la Desfeta per la Clota

Diumenge, 9 d'octubre de 2011

S’havía de sortir del Parc del Mil·lenni a les 8h del  matí i així va ser. Un grup de 26 caminaires empregueren la marxa amb direcció la Sentiu.

La jornada es presentava de bon peu, ja que el dia  començava molt clar i serè, aquest factor doncs estava assegurat.

Del Parc del Mil·lenni fins la Sentiu semblava que s’anés a competir ja que es va dur un ritme molt fort. Es passà per les masies d’el Molí, can Dardena, can Vinyes i can Pardal. Arribant a la riera de la Sentiu, vàrem girar a l’esquerra i pujant pel torrent del Tibart varem desembocar a la pista Sentiu – la Clota. En arribar a la collada de la Clota  vàrem decidir esmorzar.

Després de recuperar forces i esmorzar, ens quedava encara pujar a la Desfeta. Per la drecera i a ritme normal uns i els altres amb alguns bufits s’arribà a la torre de guaita de la Desfeta, gairebé el punt més alt de les muntanyes del terme de Gavà ( ja que el cim es troba a uns 90m., al Nord ). En aquest punt es va fer una petita parada esperant que hi fóssim tots. També es va poder gaudí de la dilatada panoràmica que aquest lloc ofereix, començant des de el Garraf  i arribant fins la Costa Brava,  amb sense deixar, Sant Ramon, Collserola, Montseny, Cadí i Pirineus, etc.

Ja ven reposats, de l’esforç de la pujada, tocava doncs començar a baixar. Per un corriol estret i amb força pendent baixàrem,  arribant a la pista que tot seguint-la, ens duria a un dipòsit d’aigua. Aquí  i tocant quasi al dipòsit s’havía de baixar un marge de quasi metro i mig d’alçada per poder avançar. Amb l’ajud d’uns i altres es va superar.

Ningú podia imaginar-se el que ens esperava. Una dona, entre el tros que va del marge a trobar la carretera de Gavà-Begues es va torçar el turmell i després d’un petit descans per refer-se, va decidir continuar ajudat pel seu company fins arribar a la carretera i tot seguit fins Bruguérs. Aquí es van esperar fins que els van pujar a recollir un company del 21RG.

Els demés continuaven per l’antic Parc de Gavà i serra Gelena, passant més endavant pel camí de la font del ferro ( a 60m., de la font ) i la font de l’Avellanosa ( al torrent del Fangar ). En aquest punt, el company  J.López, va fer una petita explicació del seu entorn i es va proposar menjar alguna cosa, ja que l’esforç i la distància del recorregut es feien notar. De menjar, no es va acceptar per part dels caminaires.

Seguim doncs per la Canadenca i baixant per les Ferreres, arribem davant del quartell de la Guardia Civil i en un tres i no res s’arriba al Parc del Mil·lenni, lloc de sortida i també d’arribada.
                           *    *    *    *
Dades tècniques;
Distància,  .............................17’700 kms.
Desnivell,  .............................638 m.
Temps net de caminar,  …….4h. 12’
Temps global. ………………6h. 12’
Meteorologia,  …… dia molt clar i assoleiat